De onderhavige algemene voorwaarden opgesteld te 29102018 voor huur gelden voor alle bestellingen die bij ons worden gedaan. De klant dient kennis genomen te hebben van de onderhavige algemene voorwaarden voor huur en deze te aanvaarden bij het plaatsen van zijn bestelling.
Eventuele afwijkingen, zelfs indien vermeld op de documenten die van de klant uitgaan, zijn enkel inroepbaar mits schriftelijke bevestiging van onzentwege. Zelfs in dat geval blijven de huidige voorwaarden van toepassing voor alle punten waar niet uitdrukkelijk afgeweken werd.
EIGENDOMSVOORBEHOUD
De goederen blijven eigendom van de verhuurder tot de volledige betaling van de contractueel overeengekomen sommen.
GEHUURD MATERIAAL
De huurder dient de waar te controleren bij het afhalen, bij de levering of bij de montage, en dit zal gelijkstaan met een volledige goedkeuring van de genoemde waar en de onberispelijke staat ervan.
De huurder is verantwoordelijk voor alle eventuele schade aan het gehuurde materiaal als gevolg van opslag, montering, ingebruikname, ongepast gebruik door de huurder.
De huurder zal het materiaal in een onberispelijke staat van netheid aan de verhuurder terugbezorgen. Indien dit niet het geval is, zullen er schoonmaak kosten van 100 € excl btw voor reiniging of onderhoud gefactureerd worden.
MONTAGE
De huurder dient ter plaatse aanwezig te zijn om de plek voor montage aan te wijzen en alle vragen te beantwoorden betreffende de toelatingen en gevaren op het terrein. De verhuurder of zijn vertegenwoordigers dienen permanent over mogelijkheid tot toegang tot het verhuurde materiaal te beschikken , en dit zowel ‘s nachts als overdag.
Indien bij aankomst van de verhuurder, de huurder niet aanwezig is, zal er een wachttijd van minimum 30 minuten en maximum 1uur in acht worden genomen.
Als deze periode van 1 uur is afgelopen, kan de verhuurder zijn werkkrachten, materiaal terug naar de opslagplaats doen keren en is het volledige huurbedrag onmiddellijk opeisbaar.
AANSPRAKELIJKHEID
Het materiaal van de verhuurder is door deze laatste enkel voor zijn burgerlijke beroepsaansprakelijkheid gedekt. De huurder is verantwoordelijk voor het toezicht op en de bescherming van het gehuurde materiaal, en dit vanaf de ontvangst van het eerste materiaal tot aan de volledige afhaling. De huurder zal alle maatregelen treffen om het materiaal in goede staat te houden en vandalisme of diefstal te vermijden.
BETALING
Tenzij uitdrukkelijk andere bepalingen door de vennootschap Gonzy BVBA werden aanvaard, dient de betaling van onze facturen binnen de 14 dagen na factuurdatum.
250 €
ANNULERINGEN
De huurder kan een overeenkomst annuleren op voorwaarde : * dat hij dit per aangetekend schrijven doet;* dat hij tegelijkertijd overgaat tot betaling van schadevergoeding :
- * 25% van het bedrag van de huur indien de annulering meer dan 4 maanden vóór de datum van de verhuur geschiedt
- *40% van het bedrag tussen 3 en 4 maanden vóór de verhuur
- * 50% van het bedrag tussen 1 maand en 15 dagen vóór de verhuur
- * 75% van het bedrag indien de annulering minder dan 15 dagen voor de datum van de verhuur geschiedt.
Zelfs indien de huurder om wat voor reden dan ook het gehuurde materiaal niet kan gebruiken, is de volledige huurprijs verschuldigd. Het voorschot blijft eveneens verschuldigd. In de met de gebruikers afgesloten overeenkomsten, zal de verhuurder de overeenkomst onder dezelfde voorwaarden kunnen annuleren.
KLACHTEN
Klachten betreffende de verhuur moeten ons, op straffe van verval, schriftelijk gemeld per mail naar roberto@gonzy.be worden binnen acht dagen na ontvangst van de goederen en facturen.
Een eventueel gebrek van verhuurd of verkocht artikel ontheft de klant niet van zijn betalingsverplichting maar laat de klant enkel toe om, voor zover op voldoende wijze wordt vastgesteld dat het voornoemde gebrek volledig aan ons is te wijten.
Bevoegde rechterlijke instantie
In geval van geschil zullen enkel de rechtbanken van het arrondissement waarin de maatschappelijke zetel gevestigd is en de Belgische wet bevoegd zijn.